Zasada Pareta w zastosowaniu na przykładzie
 Oceń wpis
   

 Najogólniej, zasada ta określa, że 80% zjawisk generowanych jest przez 20% przyczyn. Od włoskiego socjologa nazwę tę wykorzystał Joseph Juran w połowie ubiegłego wieku stwierdzając że 80% problemów powstaje z 20% przyczyn.

Tę zasadę szeroko stosuje się w biznesie. Dzięki jej stosowaniu w naszej firmie możemy osiągnąć lepsze wyniki poprzez poprawienie organizacji czasu i skupieniu się na 20% produktów które dają największy obrót.

Jak podają wyniki naszych analiz najbardziej popularnym produktem z naszej oferty wyrobów z polichlorku winylu jest Pochwyt na Poręcz. Znany również pod nazwą Listwa Poręczowa, poręczówka jest często wyszukiwana przez klientów i kupowana na naszym Sklepie Internetowym. Kupowana jest nie tylko przez firmy budowlane przeprowadzające usługi wykańczania wnętrz w klatkach schodowych, ale również przez spółdzielnie mies.zkaniowe w całej Polsce, szkoły i przedszkola oraz inne organizacje użytku publicznego.

Szeroka oferta poręczówek znajduje swoich nabywców dzięki wielu kolorom: Zielony, Czarny, Popiel, Brąz, Zielony, Niebieski, Sosna. Dwa rodzaje wymiarów Okładziny Poręczowej zupełnie zaspokaja potrzeby klientów - oferujemy w wersji na płaskownik o wymiarach 40x6 oraz 40x8. Wszystkie nasze produkty posiadają odpowiednie atesty, poręczówka zgodna jest z Polską normą PN-93/B-89020.

Okładzina Poręczowa w krążkach 20 metrowych cieszy się dużą popularnością i jest to jeden z najbardziej poszukiwanych produktów z naszego asortymentu. O drugim naszym produkcie napiszemy kolejnym razem.

Listwa Poreczowa
 

Komentarze (0)
Analiza marketingowa Firmy Skowroński cz.2/2
 Oceń wpis
   


Makroanaliza

Analizuję okres od marca do października bieżącego roku. Porównuję  wyniki z  podobnym okresem w 2009 roku.

W badanym okresie odnotowaliśmy na głównej stronie firmowej ponad 8000 unikatowych odwiedzin. W porównaniu z poprzednim rokiem odnotowaliśmy wzrost oglądalności o prawie 60%. W okresie od maja do października w 2009 roku prawie 4000 odwiedzin w porównaniu z 6215 odwiedzinami w tym roku. 
Strona Sklepu Internetowego powstała w 2010 roku dlatego nie możemy porównać jej z minionym okresem. Odnotowała ponad 40 tysięcy wejść.

Mikroanaliza

Niepowtarzalnych odwiedzin odnotowaliśmy o prawie 89% więcej. Czas spędzony w witrynie nadal wynosi średnio ponad 2 minuty i w porównaniu z poprzednim okresem spadł o ok. 25 sekund.  Nie jest to sytuacja alarmowa, dopóki nie spadnie poniżej jednej minuty. Oznaczałoby to wtedy, że na naszą stronę trafiają przypadkowi użytkownicy Internetu. Profil Firmy Skowroński i przyjęta strategia marketingowa zakłada  aby tylko potencjalni klienci trafiali na naszą stronę internetową. Reklama prowadzona w wyszukiwarkach jest tak skonstruowana aby reagowała na zapytanie klienta, który poszukuje produktu lub usługi, a nie np. teoretycznych informacji o zastosowaniu PVC w przemyśle. Nie oczekujemy większej ilości odwiedzin, szukamy klientów, którzy skorzystają z naszej oferty. 

Źródła odwiedzin.

Bezpośrednie  odwiedziny: wzrost o 28%. Na wzrost złożył się przede wszystkim ponad 100% przyrost odwiedzin internautów, którzy znali adres strony firmowej i wpisali go w wyszukiwarce. Cieszy fakt, że nazwa brandu jest coraz bardziej znana. Wizyty z wyszukiwarek bez istotnych zmian. Z portali branżowych takich jak plastech.pl odnotowaliśmy 120% przyrost odwiedzin. Oznacza to, że warto publikować i uaktualniać oferty na stronach pokrewnych a także umieszczać na nich posty w formie blogów.
Wśród źródeł wyróżniły się również portale Onet.pl, Wykładziny.pl, 123zapytanie.pl oraz yellowpages.pl. Ruch na strony sklepu wygenerowały również forumogrodnicze.info, hotfrog.pl, 123dostawca.pl, goldenline.pl, baza-firm.com.pl, firmaskowronski.bblog.pl, allegro.pl (z aukcji), rajbox.pl, kwiatyl.pl, 4budowlani.pl, tworzywa.pl oraz facebook.com

Słowa kluczowe.

Wśród płatnych słów kluczowych, gdzie płaciliśmy za każde kliknięcie najwięcej ruchu na nasze strony wygenerowały następujące frazy:

  • Węże ogrodowe, węże do wody, weże ogrodnicze, węże budowlane, wąż do ogrodu (co ciekawe, pisane zarówno ze znakami polskimi jak i bez)
  • Sztachety PCV, sztachety plastikowe, sztachety
  • Granulat PCV, granulaty PCV, granulacja pcv
  • Listwa wyobleniowa
  • Pochwyt, pochwyt na poręcz
  • Noski schodowe
  • Poręczówka, listwa poręczowa, okładzina poręczowa
  • Listwa przypodłogowa

Słowo kluczowe, które wogóle nie zostało zakwalifikowane w tym roku to: „granulat na gumofilce”.

Wśród bezpłatnych słów kluczowych, czyli wpisanych w meta nagłówkach stron internetowych najczęściej zarejestrowano odwiedziny Firmy Skowroński po wpisaniu w wyszukiwarce fraz:

·         Ogrodzenia plastikowe

·         Sztachety plastikowe

·         Firma Skowroński

·         Noski schodowe

·         Granulat PCV

·         Skowroński

·         Pulweryzacja

·         Plastikowe sztachety

·         Kątownik schodowy

·         Nakładki na poręcze PCV

·         Listwy progowe

·         Plastikowe ogrodzenia

·         Ogrodzenia z plastiku

·         Ogrodzenia pvc

·         Profile ogrodzeniowe z tworzywa sztucznego

·         Węże ogrodowe producent

·         Listwa progowa

·         Firma Skowroński młyniec

Powyższe wyniki będą istotne przy tworzeniu kampanii reklamowej w przyszłym roku.
  Przyglądając się tej liście można stwierdzić, że Firma Skowroński jest obecnie w sieci rozpoznawalna jako producent ogrodzeń plastikowych (największa liczba odwiedzin) oraz profili wykończeniowych. Wyznacza to również przyszły kierunek działań rozwojowych firmy związanych z produkcją sztachet plastikowych. 

Wyniki te potwierdzają również strategiczną decyzję podjętą w zeszłym roku przez Zarząd Firmy, która skupiła wysiłki inżynierów i technologów w opracowaniu receptury spełniającej wymagania stawiane sztachetom plastikowym. Sztachety wykonane z PVC montowane mogą być w ogrodzeniach, ławkach i jako dekoracyjne elementy architektury ogrodowej. Sztachety te, zgodnie z oczekiwaniami, cieszyły się rosnącą popularnością.

Treść.

Analiza treści strony ma na celu określenie na której stronie internauta spędził najwięcej czasu.
Standardowo stronę wejściową przez którą internauta wchodzi  do serwisu jest strona główna  http://firmaskowronski.com.pl/index.php i to ona decyduje o zainteresowaniu bądź nie  przeglądającego. Do najdłużej przeglądanych stron należy strona z relacjami biznesowymi http://firmaskowronski.com.pl/relacje-biznesowe,70,l1.html na której są umieszczone banery i linki do naszych partnerów i portali które współtworzymy. Następnie strony informujące o naszych produktach takich jak: sztachety, ogrodzenia plastikowe, węże ogrodowe, okładzina poręczowa i granulaty http://firmaskowronski.com.pl/produkcja,2,l1.html .

Wnioski z mikroanalizy.

Uzupełnieniem zawartych już wyżej wniosków będzie określenie na co jeszcze mam wpływ aby zwiększyć oglądalność i sprzedaż w naszym Sklepie Internetowym.

1)      Zwiększyć konwersję ze strony internetowej firmy na strony sklepu. Zbudować nowy mechanizm konwersji, który umożliwi szczegółowe badanie wyników i wykorzysta nowe możliwości AdWords.

2)      Zwiększyć wejścia ze źródeł zewnętrznych przez kontynuację działalności blogowej i informacyjnej w portalach branżowych. Publikacje reportaży, opinii klientów, ogłoszeń również na aukcjach.

3)      W badanym okresie nie odnotowano anomaliów mających zły wpływ na witrynę. Z powodu błędnego zliczania statystyki oglądalności na tym samym kodzie Google należy podjąć decyzję o ustanowieniu nowego kodu. Błąd wynikł podczas instalacji sklepu internetowego i towarzyszącej jej przenoszeniu zawartości serwera

 

Wnioski

Na zakończenie spróbuję przedstawić wyniki w formie złotówek.
Obliczenie konwersji wymaga dokładnego systemu, który będzie zliczał liczbę zamówień. Ponieważ Firma Skowroński od 25 lat umożliwia składanie zamówień przez kilka sposobów tj.:

  • Fax
  • Email
  • Sklep internetowy
  • Osobiście
  • Serwisy aukcyjne Ebay, allegro
    ograniczymy obliczanie wyników oglądalności do zamówień złożonych tylko przez platformę Sklepu Internetowego http://www.sklep.firmaskowronski.pl/ . Dodać trzeba, że są przyjmowane zamówienia wysłane na adres email sklepu internetowego bez rejestracji klienta, tych zakupów platforma nie może zarejestrować.

    Od marca w systemie odnotowano xx zamówień.  Zamówienia przyniosły dochód prawie xx tys. zł

Aby obliczyć tzw VPV czyli wartość przypadającą na jedną wizytę dzielę otrzymany dochód przez liczbę odwiedzin wszystkich stron produktów. Wizyt było dużo bo prawie 47 tys. (przykładowo listwa przypodłogowa http://www.sklep.firmaskowronski.pl/Listwa_Przypodlogowa_PVC_20mb-9.html miała 20 tysięcy wizyt). Wynik to wartość ile zarabiamy na jednej wizycie na stronie sklepu internetowego. Wynosi x,xx zł.

Analizując witrynę www.firmaskowronski.com.pl stwierdziłem, że dzienna średnia liczba odwiedzin utrzymuje się stale na tym samym poziomie 50-70. To znaczy, że działania mające na celu popularyzację tej strony nie przyniosły zwiększonej oglądalności. Łatwo można to wyjaśnić charakterem informacyjnym strony. Klient ,który ponownie trafi na tę stronę nie poświęca jej już tyle czasu co za pierwszym razem. Natomiast często przechodzi na stronę sklepu internetowego (34 %).

Jak zatem zwiększyć przychody ze sprzedaży produktów w sklepie internetowym?

  1. 1/3 przychodów generowana jest z wejść na stronę firmową. Co trzeci internauta, który wejdzie na stronę firmową przechodzi na stronę sklepu i składa zamówienie. Aby zwiększyć przychody należy poprawić przejrzystość, ułatwić możliwość wyboru produktu już na stronie firmowej, która będzie kierować na sklep http://www.sklep.firmaskowronski.pl/
  2. 1/3 wygenerowana została z Google. Były to reklamy z konta AdWords. Bardzo agresywna kampania o często szerokich słowach kluczowych. Klient gdy szukał produktu  w wyszukiwarce Google otrzymywał informację, że może go kupić w naszym sklepie, w takich kolorach w następującej cenie.  W ten sposób zbudowana reklama płatna nie tylko skłania do zakupu ale również informuje o szczegółach oferty.
  3. Ostatni kawałek chleba z którego Sklep Internetowy przynosił zyski pochodzi z innych portali wymienionych w sekcji źródła odwiedzin

Na pierwszą pozycję nie mamy dużego wpływu. Witryna ma charakter prezentacyjny, towarzyszy jej kampania AdWords, dobrze skomponowane słowa kluczowe, monitorowanie działań konkurencji utrzymuje ją w pierwszych wynikach wyszukiwarek.  W 2010 roku wzięliśmy udział w konkursie na najlepszą stronę internetową w branży i otrzymaliśmy nominację po której znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce najlepszych stron internetowych związanych z tworzywami sztucznymi w Polsce.

Drugi element pochodzi z bezpośredniej reklamy w Google. Kampania Adwords prowadzona na oddzielnym koncie przeznaczonym tylko do promocji sklepu w tym roku potwierdziła swoją skuteczność. W przyszłym roku również chcemy ją zbudować korzystając z doświadczeń tegorocznych.

Trzeci element jest tym w którym widzę największe szanse. Podczas gdy AdWords uruchomiliśmy w kwietniu, promocje w mediach internetowych, portalach społecznościowych rozwijaliśmy stopniowo. Odnotowaliśmy wówczas proporcjonalnie większą liczbę odwiedzin z tych źródeł. Czas poświęcony na tworzenie kontentu, czyli działalność blogową, opiniotwórczą, rejestracje na portalach takich jak facebook okazał się korzystny. Wraz z rosnącymi wymaganiami wobec SEO, rosnącą popularnością serwisów społecznościowych, właśnie tej dziedzinie możemy spodziewać się większej ilości źródeł odwiedzin.

 

Komentarze (0)
Analiza marketingowa Firmy Skowroński. cz.1/2
 Oceń wpis
   


Każdej sprzedaży winna towarzyszyć  kampania informująca o danym produkcie.  Wraz z produktem sprzedawana jest marka, budowany jest wizerunek firmy i przywiązanie klientów. Gdy kończy się rok, sezon należy podsumować wyniki i przeprowadzić analizę. Dobra analiza marketingowca to nie tylko zebranie wyników, przedstawienie olbrzymiej ilości danych zebranych przy aromacie gorącej kawy.  Z zebranych danych należy zbudować kolejną kampanię, wykorzystać sprawdzone reguły takie jak np. zasada Pareta i skupić się na 20% produktów które przynoszą największy dochód. W tej analizie zbiorę dane i wyprowadzę wnioski, dzięki którym zbuduję przyszłoroczną kampanię marketingową. Poprzez makro i mikroanalizę przejdę do celów i działań które przyniosą większe zyski w tej specjalistycznej branży związanej z produkcją i przetwórstwem wyrobów z polichlorku winylu (PVC).

Przystępując do analizy wpierw określę jej przedmiot i misję. Firma Skowroński w sieci istnieje jako witryna internetowa (www.firmaskowronski.com.pl) oraz sklep internetowy (www.sklep.firmaskowronski.pl).  Głównym celem istnienia strony firmowej jest informowanie o oferowanych produktach i usługach. Drugim celem jest kierowanie klientów na stronę sklepu internetowego.

Sklep internetowy ma proste zadanie: sprzedawać produkty Firmy Skowroński. Elementami mającymi bezpośredni wpływ na realizację tego zadania jest wzrost lub spadek liczby sprzedanych produktów. Największym zagrożeniem jest nie tylko spadek sprzedaży ale również zmniejszenie ruchu do witryny sklepu internetowego.

Tak ogólnie brzmiałyby odpowiedzi na najważniejsze pytania jakie trzeba postawić na początku analizy marketingowej witryn internetowych Firmy Skowroński. Mając przed sobą dane raportów statystycznych cele szczegółowe brzmiałyby następująco:

 

  • Zwiększenie ruchu organicznego na frazy typu: listwa przypodłogowa, listwa wyobleniowa, listwa poręczowa, sztacheta plastikowa, wąż ogrodowy, płotek sztachetowy, płotek farmerski,
  • zwiększenie aktywności na stronie firmowej w Menu Produkcja
  • zwiększenie natężenia ruchu z zapytań brandingowych: granulaty pvc, regranulacja, pulweryzacja, kruszenie, mielenie
  • więcej odwiedzin internautów szukających produktów wykonanych z pvc,
  • więcej linków przychodzących z portali brandingowych, forów społecznościowych, z emaili
  • więcej zarejestrowanych klientów w sklepie, więcej komentarzy, większe wskaźniki zainteresowania internautów w witrynie (opinie, formularze kontaktowe)

Adekwatnie, elementami które miałyby negatywny wpływ na sprzedaż będzie spadek natężenia ruchu organicznego, z zapytań w wyszukiwarkach, oraz spadek czasu spędzonego w witrynie.

badanie OpenSiteExploer

W kolejnej części zajmę się makro i mikroanalizą.

 

 

 

 

Komentarze (0)
Jak sprawdzić wiarygodność firmy?
 Oceń wpis
   

W internecie pojawiło się wiele propozycji dla firm, które chcą sprzedawać przez internet. Wystarczy płacić co miesiąc daną kwotę pieniędzy a na twojej stronie umieszczona będzie informacja o twojej rzetelności, wiarygodności usług. Szkoda tylko że czasami zapomina się że zgodnie z prawem taki sklep powinien mieć opublikowany adres korespondencji, NIP i REGON. Niektóre serwisy oferują nawet sprawdzenie kontrachenta w BIK, wszystko dla dobra kupujących. Czasem zapomina się, że o rzetelności, wiarygodności a nawet uczciwości decyduje ugruntowana pozycja na rynku.


 

Taką pozycję zapewniła sobie Firma Skowroński przez 25 lat działalności w branży wyrobów z polichlorku winylu. Od 1985 roku, nieprzerwanie, pomimo różnych historycznych przewrotów, firma rozwijała się doskonaląc systemy produkcji i technologii czego efektem było między innymi stworzenie receptury na kolorową sztachetę plastikową. Balaska ma bardzo dobre własności wytrzymałościowe, jest sprężysta, twarda, barwiona w masie i nie ulega korozji.

Wychodząc naprzeciw klientom i rosnącym zapotrzebowaniom rynku w 25 roku działalności Firma Skowroński uruchomiła Sklep Internetowy w którym oferuje tak popularne produkty jak listwę poręczową czyli tzw. pochwyt na poręcz przy schodach oraz listwę przypodłogową i inne materiały do wykańczania wnętrz z PVC.

Wszystkim klientom życzymy takiej wiarygodności i rzetelności sprzedających na miarę 25 letniego doświadczenia Firmy Skowroński.

 

Komentarze (1)
Odświeżyliśmy nasz Sklep Internetowy!
 Oceń wpis
   


Teraz wchodząc na stronę www.sklep.firmaskowronski.pl widzicie Państwo wszystkie nasze produkty.

Poczynając od sztachet plastikowych, poprzez wyroby architektury ogrodowej takie jak płotki i pergole, podesty i elementy wykończeniowe do samodzielnego montażu. Nie zabraknie w naszych magazynach popularnych węży ogrodowych oraz do pomp, tak popularnych w tym roku. Klienci łatwo rozejrzą się w asortymencie naszych produktów.

Posiadamy różnego rodzaju profile wykończeniowe takie jak: listwy wyobleniowe, przypodłogowe, noski schodowe a nawet sznury do spawania wykładzin podłogowych. Uzupełnienie naszej oferty stanowią uszczelki służące jako wkładki tłumiace stosowane na obejmach przy różnego rodzaju rurach.

Zapraszamy do naszego Sklepu Internetowego.

 

Komentarze (0)
Nowy katalog Nasze Wyroby
 Oceń wpis
   

Pragniemy poinformować naszych klientów że uaktualniliśmy katalog  zawierający wyroby do montażu wykładzin podłogowych.

Zmianie cen uległy noski schodowe, które oferujemy w trzech wymiarach 36x20mm, 40x35mm, 63x35mm, kątownik schodowy. Mają Państwo do wyboru kilka kolorów oraz różne wersje opakowania. Zmiana cen dotyczyła również listwy poręczowej oferowanej w dwóch wymiarach 40x6 i 40x8 po 20 metrów. 

Zapraszamy do naszego sklepu internetowego.

 

Komentarze (0)
Relacja ze zdjęciami - renowacja ogrodzenia
 Oceń wpis
   

Jakie ogrodzenie wybrać? Spośród dostępnych na rynku najczęściej wybierane są stalowe. Jednak ich podatność na rdzę oraz konieczność malowania i konserwacji często zniechęca właścicieli posesji.

Bardzo ładnym ogrodzeniem mogą być sztachety drewniane przymocowane do konstrukcji stalowej. Takim ogrodzeniem cieszyła się jedna z naszych klientek. Po 8 latach pomimo konserwacji jej brama i furtka wyglądały nastepująco:

 

Drewniane sztachety pod wpływem wilgoci popękały, w wielu miejscach sztachety się ułamały, stalowe elementy konstrukcyjne pordzewiały. Po usunięciu starych elementów drewnianych widać nieestetyczny stan konstrukcji stalowej.

 

Usunęliśmy rdzę szlifierką, nastepnie nałożyliśmy farbę podkładową oraz wierzchnią. Tak przygotowana konstrukcja nośna była gotowa do montażu sztachet plastikowych.

 

Sztachety plastikowe nie korodują, są odporne na warunki atmosferyczne i zachowują długo trwałość. Nie trzeba ich malować, konserwować ani zabezpieczać przed grzybem i rdzą. Po zamontowaniu nasza nowa brama i furtka wygląda następująco.

 

Jeśli i ty chcesz takie ogrodzenie skontaktuj się z nami.

 

 
 
Od Restoration of Fences || Renowacja Ogrodzenia
Komentarze (0)
Wielka Sprzedaż na Allegro!
 Oceń wpis
   

Allegro rozpoczeło wyprzedaż.

Na koniec sezonu rozpoczęli promocję polegającą na obniżeniu o połowę kosztów wystawienia przedmiotów w kategoriach dom i ogród.

Nasza Firma wystawiła swoje produkty w aukcjach na Allegro. Zapraszamy!

 

 

Komentarze (0)
Firma Skowroński na Allegro i eBay. Wprowadzenie PayPal
 Oceń wpis
   

Z radością pragniemy poinformować Szanownych Klientów że Firma Skowroński rozpoczęła sprzedaż swoich produktów na portalach aukcyjnych Allegro i eBay. W obydwu przypadkach zachowaliśmy nazwę Firma Skowroński pod którą klienci mogą znaleźc naszą firmę. Na Allegro reprezentuje nas sprzedający o nazwie "firmaskowronski", natomiast na eBay: "FirmaSkowronski". Informacja o zakupionym produkcie trafia do naszego działu handlowego i jest realizowana zgodnie z przyjętą opcją sprzedaży. Umożliwiamy wysyłkę towaru za pobraniem, przedpłatę, odbiór towaru na miejscu oraz internetowy system zakupów online PayPal.

 Aby zobaczyć aktualne oferty w serwisie Allegro wystarczy kliknąć poniższy link:

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=16961103

Obecnie oferujemy na wymienionych serwisach głównie węże ogrodowe wykonane z PVC. Stopniowo umożliwiać też będziemy kupującym inne nasze produkty włącznie z popularną sztachetą plastikową oraz wyrobami do montażu wykładzin podłogowych.

 Wraz z uruchomieniem  konta na eBay udostępniliśmy również Państwu nową formę płatności PayPal. Jest to przedpłacowa forma zakupów przez internet, która cieszy się dużą popularnością ze względów bezpieczeństwa. Informacje o tej formie transakcji można znaleźć na filmie znajdującym się pod adresem:

https://www.paypal-marketing.pl/wideoteka/jak_dziala_pp.html oraz na portalu www.paypal.pl

Ciesząc się Państwa dotychczasową lojalnością będziemy wdzięczni za wszelkie propozycje i uwagi dotyczące obsługi i jakości naszych wyrobów.

 

Komentarze (0)
Jak dbać o trawnik?
 Oceń wpis
   


Siedząc na leżaku w ogródku zauważyłem  że mój trawnik miejscami zrobił się żółty. Dlaczego tak się dzieje? Co ma wpływ wygląd mojej trawy w ogrodzie?

Po pierwsze, dobrze utrzymany trawnik potrzebuje od 2-5 litrów wody na metr kwadratowy tygodniowo. Najlepiej podlewać wieczorem aby uniknąć strat spowodowanych odparowaniem wody. Można stosować nawozy, ale pamiętajmy nie mogą to być tylko nawozy azotowe. Specjalne składniki pozwalają zabezpieczyć  trawnik przed mchem lub chwastami.

Teren trawnika najlepiej jest odgrodzić od roślin aby łatwiej pielęgnować trawnik. W miejscach zacienionych, pod jałowcami, zwisającymi drzewami lepiej nie siać trawy gdyż trudniej będzie w te miejsca dojechać kosiarką. Brak słońca będzie miał wpływ na jakość takiej trawy. Okolice drzew i krzewów ozdobnych lepiej zabezpieczyć korą dekoracyjną.

Zabezpieczenie trawnika daje wiele korzyści. Zwierzęce odchody, w których znajdują się duże dawki azotu mogą spalić trawę, lub drzewka ozdobne. Efektem takiego działania jest właśnie żółknięcie trawnika.

Balaska PlastikowaPonadto można na brzegu trawnika położyć Listwę Plastikową po której koła kosiarki przejadą podczas koszenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu trawnik będzie dokładnie skoszony przy brzegach a na chodniku nie będą rosły trawy. Do takiej długiej i prostej sztachety plastikowej można przymocować pół metrową siatkę zabezpieczającą przed kretami. Dzięki temu w ogródku nie znajdziemy wykopanej ziemi przez gryzonie. Taka Balaska Plastikowa nie gnije w ziemi, nie trzeba jej malować, jest estetyczna i tania. Wzdłuż niej można postawić mały Płotek Farmerski który zabezpieczy przed pieskami – na wysokości 50 cm, lub większymi psami – płotki wykonujemy nawet do 110 cm wysokości.

Płotek Farmerski

 

Komentarze (0)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Najnowsze komentarze
2017-10-06 13:37
xcxcx:
Jak założyć Pochwyt na Poręcz
Do czoła dołóż sobie te żelzsko
2017-06-01 17:55
macis:
Jak założyć Pochwyt na Poręcz
Da radę żelazkiem pochwyt podgrzać?
2015-02-12 20:07
wispawel12:
Nowe Poręczówki na zamówienie
Uległeś wypadkowi?Doznałeś obrażeń?Nie czekaj zgłoś się już dziś!!!Przyjmujemy zgłoszenia od[...]
O mnie
FirmaSkowronski
Trwałe Wyroby - Trwałe Kontakty: Przetwórstwo i Produkcja z PVC