Firma Skowroński w domenie najwyższego poziomu
 Oceń wpis
   

Firma Skowroński dbając o bezpieczeństwo i renomę marki jest właścicielem czterech domen internetowych:

  • firmaskowronski.com.pl
  • firmaskowronski.com
  • firmaskowronski.eu
  • firmaskowronski.pl

Publicznie najbardziej rozpowszechniony jest adres drugiego poziomu czyli firmaskowronski.com.pl Klient wchodząc na każdy z powyższych adresów znajdował się na naszej stronie firmowej.

Jednakże wyszukiwarki internetowe traktowały każdą z tych domen jako strony zdublowane co w efekcie zmniejszało popularność witryny. 

Dążąc do prostoty podjęliśmy decyzję o ustanowieniu domeny najwyższego poziomu firmaskowronski.pl jako głównej domeny reprezentującej Firmę Skowroński w sieci Internet.

Ustanowiliśmy tzw. przekierowanie 301, które pozwoli przenieść cały ruch w poszczególnych domenach, ich pagerank do jednej domeny .pl.

 

Słowniczek pojęć z wikipedii:

Krajowa domena najwyższego poziomu (ang. ccTLD - country code top-level domain) - dwuliterowa domena najwyższego poziomu zarezerwowana dla państwa lub terytorium zależnego. Większość z nich odpowiada kodom krajów ze standardu ISO 3166-1.

W Domain Name System domeną drugiego poziomu jest domena znajdującą się w strukturze poniżej domeny najwyższego poziomu (TLD), inaczej ujmując domena drugiego poziomu jest subdomeną domeny najwyższego poziomu. Domeny drugiego poziomu są bardzo często rejestrowane przez rejestratorów krajowych domen najwyższego poziomu (ccTLD). Dla przykładu w Polsce bardzo popularną domeną drugiego poziomu jest .com.pl.

Przekierowanie 301 jest bardzo ważne w SEO, ponieważ przekierowuje ono 'moc'  linków kierującą na starą stronę na nową stronę. Dzięki czemu pozycja w Google nie spada po przeniesieniu strony pod nowy adres.

 

Komentarze (0)
Jak właściwie pozycjonować. Niewłaściwe linki do Allegro
 Oceń wpis
   

W jednym z ostatnich postów pisałem o skutecznym języku reklamy. Nie zamierzam przekazywać tutaj teorii na ten temat. Pokażę po prostu jak ja to robię w Firmie Skowroński. 

Można wyróżnić dwa rodzaje informacji: pierwszą, która jest nią sensu stricte i drugą która ma wywołać  odpowiednie reakcje zakupowe u klienta. Pierwsza ma charakter głównie informacyjny, druga ma odpowiedzieć na potrzeby zakupowe klienta. Oto case study:

Jako klient poszukuję małego płotka do mojego ogródka. Ma on oddzielić trawnik od kwiatków. Wiedząc że im więcej wpiszę informacji w Google tym lepsze wyniki znajdę.
Wpisuję następującą frazę:

płotek trawnikowy mały

wyniki wyszukiwania

W wynikach wyszukiwania na początku wyświetlają mi się następujące teksty płatnych reklam: Tymczasowe ogrodzenie, Allegro i Plotka. Już pierwszy rzut oka pozwala stwierdzić że osoba, która je ustawiła w Adwords nie była zbyt kompetentna: link do gry, do allegro, oraz, do tymczasowych ogrodzeń. Zobaczmy gdzie przeniosą mnie linki sponsorowane, choć przypuszczam że klient łatwo zakwalifikuje je jako mało wartościowe.

Nie chcę grać w jakaś grę plotka, nie chcę też montować tymczasowych ogrodzeń. W przypadku linku sponsorowanego do Allegro kliknięcie w niego przeniosło mnie tylko do kategorii Ogród w Allegro. Tymczasem wystarczyłoby frazę płotek wpisac w reklamie AdWords tak, aby klikającego od razu przenieść na tę grupę wyrobów. Wówczas klient miałby listę płotków znalezionych w Ogrodzie na Allegro. To jest proste i wymaga jedynie wiecej czasu i precyzji. Łatwo można kupić jedno kliknięcie, ale nie oczekujmy aby klient musiał klikać wielokrotnie a co więcej ponownie wpisywał czego poszukuje gdy już znajdzie się na powierzchni sprzedaży. O ile w hipermarketach pieczywo zwykle jest na samym końcu sklepu i aby do niego dojść trzeba przedostać się przez RTV, odzież aby kupić chleb, o tyle w sklepie internetowym zakupy mają być prostsze i od razu doprowadzać do szukanego produktu. Wiadomo że można kupić jedno kliknięcie, ale jedno kliknięcie ma zaprowadzić do szukanego produktu a nie tylko do sklepu. Najwyrażniej pracownicy Allegro niezbyt precyzyjnie komponują swoje reklamy AdWords. Wszystkie linki sponsorowane w tych wynikach wyszukiwania nie były adekwatne do szukanej treści. Klient zniechęca się do klikania w nie i zarazem traci zaufanie do linków sponsorowanych uważając je za mało wartościowe. Tak kiepska jakość reklam kierowanych do Allegro pogarsza wizerunek wszystkich linków sponsorowanych. Dodam że Firma Skowroński również korzysta z reklam AdWords, ale o tym jak to robię napiszę innym razem.

 Dlatego mój link ma za zadanie od razu przenieść klienta  na wspomniany wyrób a nie tylko na główną stronę sklepu, albo stronę kategorii produktów.  Na pierwszej pozycji widzę:

Sklep. Firma Skowroński. Tworzywa Sztuczne w Budownictwie ...
Płotek ogrodowy, sztachetowy, trawnikowy, w kolorze białym, brązowym lub
czarnym , wykonany z tworzywa sztucznego. Wysoki na 50cm, długi 100cm. ...
www.sklep.firmaskowronski.pl/Architektura_Ogrodowa-k6-0-3-default.html 

 

Frazy płotek i trawnikowy są pogrubione. Najwyraźniej żaden inny handlarz nie wykorzystuje obydwu słów do pozycjonowania. Na pierwszym miejscu wyświetla mi się od razu nazwa Sklepu wraz z charakterystyką produktu, jego kolor, rodzaj, wykonanie a nawet wielkość. Jako klient wiem już co kryje się pod tym linkiem  i wiem że jest to to, czego szukam. W wynikach wyszukiwania powinienem widzieć pogrubioną nazwę produktu którego szukam wraz z krótkim jego opisem, wymiarami, kolorem aby klient wiedział że ten link odpowiada jego kryteriom wyszukiwania. Aby to osiągnąć na stronie docelowej powinien znajdować się tak opisany tekst, który  google umieści w dwóch pierwszych linijkach w wyszukiwarce.

 Na drugiej pozycji znajduję artykuł na forum społecznościowym o tzw. psim problemie, w którym mogę przeczytać jak wykorzystano ten płotek do zabezpieczenia przed psami. Artykuł napisałem niedawno i opublikowałem go w kilku forach społecznościowych. Stąd aż dwa wyniki wyszukiwania wskazują na niego. Artykuł jest nowy i znajduje się w kilku miejscach w sieci, dlatego Google uważa go za ważnego i wartościowego.  Ten sam artykuł znajduje się w tym miejscu na bblogu. Ponieważ wszędzie są one identyczne wskazują na jednego autora, a co z tym się wiąże na jedną firmę, tę, która produkuje wspomniane płotki.

W taki sposób można legalnie wykorzystywać fora społecznościowe, które poza przypadkami sponsorów nie pozwalają na publikowanie linków lub reklam innych firm. Fora internetowe cieszą się dużą oglądalnością, google indeksując wpisane tam treści może wzmocnić popularnośc fraz, które w danym momencie reklamujemy. Ta kwestia wymagałaby szerszego rozwinięcia, które teraz pominę.  

Zatem jako klient wchodzę na wymieniony link i znajduję się na stronie sklepu internetowego gdzie mogę wspomniany towar kupić. W taki sposób my przyjmujemy Klienta. Pozycjonujemy pełne frazy, w Adwords kierujemy na konkretny przedmiot, a na terenie Sklepu dbamy o przejrzystość.

Na stronie produktu większą czcionką znajduje się unikatowy tekst zawierający w krótkim opisie wszystkie informacje o produkcie w formie opisowej. Zastosowanie takiej formy pozwala częściej wykorzystać słowa kluczowe po których klient może trafić na stronę. Opis zawiera szczegółowe dane o produkcie oraz ogólne o danej kategorii. Zastosowanie dwóch wielkości czcionek pozwala na wyróżnienie tych dwóch rodzajów tekstów. Zdjęcie i rysunek produktu wraz z opinią są konieczne by wywołać odpowiedni efektu kupującego. Strona produktu powinna zawierać możliwie często wszystkie słowa kluczowe opisujące dany produkt i wykorzystywane w pozycjonowaniu. Musi zawierać frazy któe klient będzie wpisywał poszukując danego produktu w wyszukiwarce. Optymalizacja tekstu na stronie internetowej będzie polegać na sukcesywnym dodawaniu tych fraz, rozbudowywaniu treści co zaowocuje lepszymi wynikami w pozycjonowaniu SEO.

 

Komentarze (0)
Najnowsze komentarze
2015-02-12 20:07
wispawel12:
Nowe Poręczówki na zamówienie
Uległeś wypadkowi?Doznałeś obrażeń?Nie czekaj zgłoś się już dziś!!!Przyjmujemy zgłoszenia od[...]
2015-02-11 17:07
wispawel12:
Uszczelki do Bram Garażowych na metry bieżące
Uległeś wypadkowi?Doznałeś obrażeń?Nie czekaj zgłoś się już dziś!!!Przyjmujemy zgłoszenia od[...]
2013-10-20 23:38
rtvagd:
Serce Ogrodu
fajna jest Twoj blog
O mnie
FirmaSkowronski
Trwałe Wyroby - Trwałe Kontakty: Przetwórstwo i Produkcja z PVC